SETITIS TINTA MADAH BICARA

Halwa Telinga

Jumaat, 21 Oktober 2011

Amali Masakan



Pada hari khamis yang lepas
bersamaan dengan 20 Oktober 2011
kami telah mengalami satu hari yang penuh
getir, berdebar, excited, cemas dan adik beradik denganya...

Hari tersebut merupakan penentuan kami
dalam pemarkahan untuk subjek
Reka Bentuk dan Teknologi dalam Masakan..

Nama pun dah gempak..
so makanannya mestilah seiring dengan nama subjeknya..
hahahhaahaha..

Minggu amali peperiksaan masakan...
sangat membuatkan saya gementar...
serius...dengan penilainya duduk di hadapan saya lagi...
aduhai...nervous...

Namun, dengan perasaan yang bercampur baur...
dengan kesihatan yang sedikit tidak baik pada waktu itu..
saya gagahi untuk menghabiskannya...

Alhamdulillah...
dengan berkat doa dipohon kepada-Nya..
dan dengan usaha yang diteruskan juga...
saya berjaya menyiapkan masakan pada hari tersebut...

Bertemakan Majlis Hari Jadi...
saya diminta untuk menyediakan kek yang dihias,
kuih tempatan dan juga minuman sejuk...

Menu saya pada hari tersebut ialah:-
1.Banana Cake with Chocolate Ganache..
2.Kuih Buah Melaka
3.Air Twister Soda Berlaici...

ada tambahan dalam soalan saya juga...
saya perlu membuat gubahan bunga hidup..
ishk3..

erm...kek yang di masak ialah kek pisang..
tapi kek yang dihias ialah kek marble...
hu3...banyak la juga kena buat..
tapi xpe...teruskan usaha...
ye....

Kami adalah sidang terakhir untuk
peperiksaan amali masakan...
so...enjoy sikit la..
banyak yang boleh dimakan...
banyak yang lebih...buah je ye...

hu3...alhamdulillah...
tamat sudah untuk masakan...
yippi....



2 ulasan:

WELCOME 2 MY WORLD berkata...

em cerita la markah sikit.....huhuhu asyik cerita sal makanan je....

ana shariena berkata...

aduhai...kalaulah kiteorg smua tau tentang markah dah lama upload sal markah...pensyarah xgtau tentang markah,,,serius....cikit pun xda...ni kan amali peperiksaan..xdanya kena gtau...