SETITIS TINTA MADAH BICARA

Halwa Telinga

Isnin, 3 Oktober 2011

Debaran semakin kencang...



Dup..dap...dup..dap...
Ya Allah...apa kena dengan aku malam ni..
mata x boleh nak tutup...
apa yang xkena dengan aku ni...

Dup..dap...dup..dap...
makin kuat terasa degupan jantungku...
erm...
satu per satu terlintas di mindaku...

Ku pusing kanan..
Ku pusing kiri...
erm...
ku belai hamster kesayanganku
dengan harapan boleh hilangkan keresahan hatiku...

Namun ianya makin membuatku runsing,
membuatku tidak tentu arah...

Ku gagahkan kakiku
ke kamar mandi...
Ku buka pili air di hadapanku..

Sejukknya air di kala malam
sesejuk angin yang menerpa pipiku...
Ya Allah tenangkan aku dengan
air wudhuk ini...

Selesai melakukan solat sunat..
ku panjatkan doa agar di tenangkan hati..
dan di permudahkan urusanku...



Ya Allah...
Esok adalah harinya..
esok adalah penentuannya...
bantulah aku dalam menghadapinya...

Amin..amin....
aku melelapkan mata agar
tubuhku cukup untuk menghadapi
debaran yang di tunggu...

Insya Allah akan ku mulakan
semuanya dengan nama-Mu Ya Allah,,,

Tiada ulasan: