SETITIS TINTA MADAH BICARA

Halwa Telinga

Khamis, 17 November 2011

Detik-detik akhir..




Diriku makin x keruan...
Hatiku resah sahaja dari semalam....
Jiwaku sudah di bawa angin yang sepoi indah di luar jendela...

Saatnya telah tiba...
Aku makin berdebar menunggunya...
Setiap saat yang berlalu amat bermakna buatku...

Apa lagi yang aku perlu sediakan...
Apa...apa...dan apa.....
Aku merasa ada seperti yang belum ku persiapkan...

Argh...apa yang aku mahu lakukan ini....
Masa tidak menungguku...
Aku yang harus mengejar masa itu...

Ku perhatikan barang-barangku...
Apa yang masih belum ku sediakan...
Aku perhati dengan begitu teliti sekali......
Agar tidak ada yang aku cicirkan nanti...

Jam 2.30 itu mengingatkanku...
Mengingatkanku tentang waktu aku perlu duduk di situ...
Waktu yang akan menentukan kemampuanku...
Kemampuanku dalam mengharungi apa yang akan terjadi...

Jam4.00 itu adalah detik terakhir...
Detik terakhir aku di dalam tempat ini...
Tempat yang ku panggil kota ilmu...
Kota yang amat beerti buatku dan sahabatku....

Mampukah aku mengharunginya?
Mampukah aku dalam menghabiskannya.?
Aku hanya diperuntukkan 1 jam 30 minit..
1 jam 30 minit mengharungi cabaran itu...
Cabaranku dalam menjawab kertas yang diserahkan oleh pengawai di sana...





Ya Allah,
Aku mohon kepada-Mu...
Aku mohon agar dipermudahkan urusanku...
Aku mohon agar di lindungi sepanjang perjalananku....
Bantulah aku Ya Allah...
Bantulah aku agar aku dapat mengharunginya
Mengharunginya dengan tenang dalam senyuman...
Aku perlukan kekuatan itu Ya Allah...
Hanya kepada-Mu aku memohon dan meminta...

Lafaz Bismillahirrahmannirrahim aku mulakan..
dan dengan lafaz Alhamdulillah aku sudahi...
Mudah-mudahan dengan usaha, tawakal dan doa
yang aku panjatkan kepada-Mu..
dapat membantuku...
Amin..amin..Ya Rabbi..


1 ulasan:

WELCOME 2 MY WORLD berkata...

semoga semua berjalan dengan lancar.. AMIN....