SETITIS TINTA MADAH BICARA

Halwa Telinga

Isnin, 7 November 2011

Teringin nak ke Ayer Hitam

Pertama kali dengar nama Ayer Hitam
terasa nak gelak dan tersenyum je...
terbayang juga camna tempat tu..

Rasanya pernah pergi tempat tu..
erm....tengah nak ingat ni..
..................................

Ups..bukan Ayer Hitam...
yang aku pergi tu
Ulu Tiram...
malu...(pipi dah warna kemerahan gitu)

Jauh tak tempat tu?
Ntah la ye...nak pergi juga..
barulah tahu dekat ke jauh tempat tu..

Terkenal dengan tempat yang
menjual pelbagai barang
dengan harga yang berpatutan..
bukan berpatutan sahaja ye..
murah juga...

Huhuhuhuhu...
bila la boleh g sana ni..
teringin nak g sana...
ada sesiapa yang nak bawa saya ke sana ke?

Erm...kalau saya ada
kenderaan dah lama saya pergi
ajak kawan-kawan g sekali..
nak juga g dengan bas...
kalau pertama kali g saya tak leh nak bajet
waktu perjalanan..
nanti sepanjang jalan saya cemas je..

So kena ada yang membawa kesana..
so kali kedua boleh la g naik bas..
dah boleh bajet masa la katakan...

Tapi persoalannya di sini..
Bilakah saya akan pergi kesana?
Bagaimanakah cara saya ke sana?
Siapakah yang menemani saya?
Adakah sempat saya ke sana sebelum meninggalkan kota johor
yang tercinta ini?

Eemm...
Insya Allah jika ada rezeki..
tepat waktunya pasti saya akan dapat kesana
kan....



Tiada ulasan: