SETITIS TINTA MADAH BICARA

Halwa Telinga

Isnin, 5 November 2012

Pergilah wahai perasaan

Adakah ini benar-benar perasaanku terhadapmu?
Adakah ia cinta, suka, sayang ataupun minat?
Aku sendiri tidak pasti apakah sebenarnya?

Aku keliru dan ia mengganggu fikiranku...
Aku sering berdoa agar diberi petunjuk untuk perasaan ini...
Aku tahu bukan mudah untuk ku buang perasaan yang telah wujud dalam hatiku ini..

Seringkali bermain difikiranku,
Layakkah aku untukmu?
Adakah cukup apa yang ada padaku untukmu?


Aku tahu, aku sedar..
Meski aku jauh berbeza denganmu..
Masih ada secebis harapan dalam hatiku untuk memilikimu..

Namun mimpi tidak akan menjadi hakikat,
Kerna aku tahu sekuat manapun aku mencuba,
Aku tidak akan dapat bersamamu..

Aku yakin ada seseorang untukmu,
Ada seseorang untukku,
Itu yang dikatakan Allah...
Aku yakin dengan kata-kata itu...

Walaupun aku tidak dapat memiliki dan bersamamu,
Aku sentiasa berdoa agar pertemuan ini adalah 
Langkah baru untukku supaya lebih
Menghargai dan menyayangi PEMBERI RASA CINTA SAYANG SUKA & MINAT


Aku doakan agar kamu dapat yang terbaik 
Kerna kamu juga adalah insan yang terbaik yang aku kenal.

Sudah tiba masanya untuk aku melepaskan perasaan ini,
Kerna ia akan memberi aku ruang untuk
Perbaiki diriku untuk menjadi lebih baik dari sebelumnya
Kerna ini akan menjadi satu kekuatan bagiku
Agar aku menjadi insan yang akan terima ketentuan-Nya

Tiada ulasan: