SETITIS TINTA MADAH BICARA

Halwa Telinga

Jumaat, 28 Oktober 2011

makanan yang di cari bila smp d sabah

Rindunya masakan ibu tercinta....
erm...banyak yang aku mau makan ni...

mo tau apa yang aku mau....
jom tengok gambar-gambar di bawah ni...

1.BUAH TARAP
buah ni ikut musim...
kalau ada rezeki dapatla
aku jumpa hujung tahun ni di sabah tercinta...


2.BAMBANGAN
buah ni selalunya
buat jeruk...
sedap...letak lada sikit pastu boleh dimakan...
kadang ada yang masam...
kalau terkena yang manis...
fuhh...sedap sangat...
ni pun ikut musim juga...


3.TUHAU
ni tuhau...
dulu aku xsuka makan benda ni
sebab bau dia macam kesisang....
tapi tula..sekarang aku suka pula...
sebab xsuda berbau...
xtaula kenapa yang dulu tu berbau..
mungkin kurang sesuatu kali...
sedap...aku ada makan ni di asrama...
ma kaseh Azila...
dia bawa dari sabah..so boleh la
aku makan di asrama jb...


4.BUTTER PRAWN
ooo..yang ni boleh di cari disini...
tapi...kakak aku mo try buat...
so, aku mau rasa yang kakak aku buat...
sudah bagi resepi yang senang juga dekat kakak..
insya Allah, aku balik ni
dia mo buat...
hu3...cayang Kak Ana...


5.AMBUYAT...
yang ni paling digemari...
aduhai...lama suda xmakan..
nanti mo cari di pekan...
oo...dlm gambar ni banyak sekali lauk yang dia sertakan..
tapi aku selalu makan dengan ikan rebus jak...
rebus ikan..pastu buang tulang dia..
ambil isi jak...
pastu kuah ikan rebus tu letak
air limau dengan lada...
kepedasan ikut takat
kemampuan..
aku paling suka pedas...
sampai mengalir air mata gitu...


6.KARI NANAS IKAN MASIN
yang ni pun boleh cari di sini..
tapi aku suka kalau ibu tercinta yang masak...
selalunya sebelum balik jb..
aku suh ibu tercinta masak yang ni...
aku suka makan nanas..so..memang terbaikla...
hehehehe


Tapi kan...kalau xdapat semua di atas ni pun
xpa..janji ada yang aku dapat makan antara
6 pilihan di atas ni...

Ow..ya,
ada satu tempat yang ABC dia sedap...
di tanjung aru...
sedap sangat...
xsilap aku gerai no 4 @ 6 camtula...
gerai tu jak sedap...
nyummy...
ABC dia xsama cam org lain...
so klu berkesempatan
boleh la g sana....

Tiada ulasan: