SETITIS TINTA MADAH BICARA

Halwa Telinga

Isnin, 29 Oktober 2012

Aku Tahu



Aku tahu
CANTIK bukanlah untukku
PUTIH bukanlah untukku
tapi
Aku tahu
Allah menciptakanku sebaik-baik kejadian
lengkap dengan pancaindera yang boleh
aku gunakan kejalan yang baik

Aku tahu
BIJAK bukanlah sinonim denganku
TERBAIK bukanlah aku
tapi
Aku tahu
Allah Maha Bijaksana dalam hal itu
Dia memberikanku menjadi yang terbaik
walaupun bukan dikalangan yang engkau maksudkan
tapi aku boleh jadi yang baik untuk diriku

Aku tahu
ALIM bukanlah milikku
KESEMPURNAAN agama juga belum ku miliki
tapi
Aku tahu
Allah memberikanku peluang
untuk perbaiki hidupku dan menyempurnakan
agama-Nya sedikit demi sedikit dalam diriku

Aku tahu
KEMENANGAN itu bukan untukku
KEJAYAAN itu tidak layak untukku
tapi 
Aku tahu
Allah Maha Teliti dengan sesuatu
itulah rezekiku,
maka bila Allah mengatakan JADI MAKA JADILAH...
itulah kejayaan buatku

Aku tahu
aku bukanlah KAWAN terbaikmu
bukanlah yang ada di HATIMU
tapi 
Aku tahu
aku boleh menjadi sapu tangan dikala kesedihan
menerpa keatasmu, agar dirimu tidak lagi menangisi
tentang hal itu lagi

Aku tahu
ada sedikit CEMBURU di dalam hatimu
ada sedikit PRASANGKA tidak baik darimu terhadapku
tapi
Aku tahu
dengan doa yang ku panjatkan kepda-Nya
akan memberikan keterbukaan dalam hatimu
agar mengenali diriku dengan pandangan positif
dan aku yakin kamu akan mengerti 
serta aku doakan agar dihilangkan rasa
sebegitu didalam hatimu terhadapku

Aku tahu
AJAL itu tidak mengenal usia, masa dan tempat
MALAIKAT MAUT tidak pernah leka
tapi
Aku tahu 
banyak lagi yang perlu ku usahakan
untuk menjadi seorang hamba yang soleha,
ini juga akan membantuku dan kedua ibu bapaku
untuk diberi pertolongan dan diberi kesempatan
berada ditempat indah itu

AKU TAHU........


Tiada ulasan: