SETITIS TINTA MADAH BICARA

Halwa Telinga

Sabtu, 7 April 2012

Katak Oh Katak



Katak Oh Katak...
Kenapa engkau di sini...
Macam mana aku tak di sini...
Aku larikan diri....

Aduhai...
kenapala aku boleh terserempak dengan 
engkau wahai katak...
Aku tahulah engkau comel..tapi...

Aku cuma nak bersihkan bengkel...
kau pula sembunyi di rak kayu...
eeeeeeeeeeee....

Aku bukannya takut..
tapi geli dengan binatang yang kulit licin tu...

Ya Allah...aku menjerit sebut nama dia pla
tu la katak ni...xpasal pasal kau kena buang kat luar bengkel...

Anak murid aku yang buangkannya...
erm...Balqis degan Alif Daniel...

Cikgu takut katak ye...kata balqis...
Eh..xda la..cikgu geli je.....
Kalau takut cikgu takkan suka binatang tu....

Erm..tragedi yang menggelikan sudah berakhir...
Namun peristiwa tu masih terngiang-ngiang lagi dalam ingatanku ini...
Makin di ingat, makin geli hatiku...
Mana taknya...depan anak murid menjerit sebut nama katak...
Aduhai....
Kenangan tu akan tetap dalam ingatanku...


Tiada ulasan: