SETITIS TINTA MADAH BICARA

Halwa Telinga

Ahad, 16 September 2012

Bicara hatiku




Ya Allah,
Seringkali diri ini alpa kepada-Mu
Seringkali hati ini merindui seseorang yang belum halal..

Ya Allah,
Dikala hatiku ini dilanda kesedihan,
Kehadirannya menggembirakanku,
Meskipun kami tidak pernah berbicara
Namun cukup dengan melihat senyumannya sahaja
Kesedihan didalam hati sepeti tidak ada lagi..

Ya Allah,
Aku tidak tahu bagaimana untuk menghindarkan perasaan sebegini
Aku tidak kuat untuk melawan kerinduanku..

Ya Allah,
Setiap kali kerinduan itu hadir,
Setiap itu jugalah perasaan serba salah menghantui diri
Kerna ku tahu aku tidak sepatutnya berfikir demikian
Belum tentu apa yang kurindui akan menjadi milikku..

Ya Allah,
Aku bermohon kepada-Mu,
Berilah aku kekuatan untuk melupakannya..
Andai dia adalah jodoh yang telah Engkau tuliskan untukku
Dekatkanlah hati kami dengan keredhaan-Mu,
Jika kami bukan ditakdirkan untuk bersama,
Kau hilangkanlah rasa didalam hati ini,
Agar hati ini lebih tenang & terima seadaanya dengan ketentuan-Mu..

Tiada ulasan: